News

Politecnico di Torino organizes a Summer School for undergraduate students on the topic of IoT Applications and Data Management.

Topics will cover sensors, wireless sensor networks, IoT architectures, user interface design, data analytics, and industrial experiences.

Further information is available at the Summer School official page.

CHI 2018 Logo

The e-Lite research group will participate at the ACM Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI), one of the most important conference in the field of human-computer interaction. The 2018 edition will take place in Montréal, Canada, from the 21th to the 26th of April.

Alberto Monge Roffarello will present a paper on Tuesday (April, 24) about end-user debugging for the IoT.

Tecnologie per la comunicazione? Nuovi ausili? Eye tracker e puntatori oculari? Videogiochi accessibili? Questi e molti altri argomenti, a cavallo tra la comunicazione, l'accessibilità e le tecnologie, saranno discussi nel convegno "Le tecnologie assistive - La CAA nell'età adulta: realtà europee e nuovi approcci riabilitativi. Un tema multidisciplinare." che si terrà il 13 e 14 aprile 2018 presso il Sermig di Torino.

Esperti di diverse discipline, italiani e stranieri, presenteranno le loro esperienze e best practice. Il corso è rivolto a professionisti di tutti i settori medico-assistenziali, ed è aperto anche agli studenti interessati alle tematiche trattate. La quota di iscrizione per studenti è fortemente agevolata.

Aggiornamento del 23/03/2018: il 13 Aprile dalle 13.30 alle 14.30 vi sarà il workshop dedicato al Magic Carpet - Sensory Room. L'ingresso per le persone affette da disabilità (di ogni età) sarà gratuito.

The annual call for the 34th cycle of the PhD at Politecnico di Torino has just been published. Deadlines for application are February 15, 2018 (spring session) and May 28, 2018 (summer session).

The e-Lite research group has one offered proposal for the spring session, on the topic of Dynamic and Adaptive User Interfaces for the Internet of Things. In this proposal, the candidate will seek novel mechanisms for generating user interfaces for future Internet of Things services, in a scenario where a heterogeneous set of devices might "offer" interaction mechanisms for being controlled, and and intelligent and dynamic system will pull these offers and combine them into a context-, user-, and device-dependent user interface.

Interested candidates are invited to apply.

Dal 30 novembre al 2 dicembre 2017 si svolgerà a Bologna la 11a edizione della Mostra-Convegno Handimatica, dedicata alle tecnologie digitali per una società inclusiva.

Il gruppo e-Lite parteciperà con uno stand nello "Spazio robo(e)tica", nel quale verrà presentata l'iniziativa "Gioco Anch'Io: Gioco Digitale Accessibile", frutto della collaborazione tra Fulvio Corno, la logopedista Valentina Pasian, tre studenti dell'ITIS Pininfarina di Moncalieri, ed una studentessa di Ingegneria Gestionale.

Il progetto sviluppa soluzioni metodologiche e tecnologiche per permettere a bambini e ragazzi con disabilità di accedere a giochi (anche videogiochi e giochi robotici) attualmente non accessibili.